Jak zvýšit výkon a výsledky firmy personalistikou?

07.11.2011 11:57

V poslední době jsme v různých společnostech napříč Slovenskem, Českem i jinde, udělali zajímavé zjištění: personalistika může relativně nejrychleji pomoci firmě z problémů! Kdo je tedy personálně osvícený manažer a co by měl znát? Co je personální marketing?

 

Standardní model je ten, že personalista dostane zadání: „Sežeň tři obchodníky.“ Často až v situaci, kdy mají být splněné prodejní ukazatele. Zpravidla nějak máme ve firmě nastavený profil pracovních míst, někdy jsou i pojmenované kompetence, provádíme i hodnocení pracovníků. Ale jak to využít tak, aby nejcennější zdroj byl využíván a plánován podle situace na trhu? Změřeno metodou modelu excelence je zpravidla ve společnostech největší rozdíl mezi tím, co by tam mělo být a co ve společnosti je právě u kritéria LIDSKÉ ZDROJE.

 

Tak tedy majitelé firem pozor! Takto to po personalistech chtějte:

 

1. Vytvořte mi personální přehledný systém

            - na každou pracovní pozici

                        - co dělá za činnosti

                        - jaké k tomu potřebuje kompetence a jak se to změří

                        - jak z toho vytvořit lákavý inzerát a kritéria pro výběrové řízení

            - po výběrovém řízení plán adaptace:

- kdo a co, jak dlouho bude uchazeče učit na zaškolovacím „kolečku“ a jak změříme, zda se to naučil

- jak bude vypadat zpětná vazba a zpráva o adaptačním kolečku od uchazeče na naše školitele, na naši firmu, jak ji vidí

            - jak bude vypadat hodnocení a sebehodnocení pracovníků po přijetí

 

2. Naučte všechny články řízení (od TOP až po mistry) základním personálním dovednostem

- motivace, hodnocení, sebehodnocení, delegování a plnění úkolů s ohledem na cíl

 

Role špičkového personálního manažera tak dostává nový rozměr a nabývá na významu. Rozšíření personálních kompetencí a nároků bez podpory však často ve stávajícím obsazení personálních útvarů není možné. Zpětnou vazbou od personalistů jsme hledali vybalancovaný způsob, jak splnit několik cílů:

  1. poskytnout personálnímu managerovi pádné důkazy o přínosu společnosti TOP management a podporu sestavování strategie společnosti
  2. poskytnout pro personálního managera argumenty a praktické výstupy pro zlepšení podnikatelské úspěšnosti společnosti
  3. definovat jednoduchý soubor personálních kompetencí s provazbou na personální systém (metodiky co každý  vedoucí potřebuje a de v systému to najde)
  4. takticky „změřit“ míru využití systému
  5. dodat důležitost personálního manažera v celém systému.

 

Takto vybavený a pracující personalista přináší Vaší společnosti ten největší přínos. Náměty a příklady z praxe lze najít i na Salonech dalšího vzdělávání nebo na webu www.intenziva.sk.

Zpět

Kontakt

Ing. Petr Kratochvíl MMC Marketing Management Consulting
Tyršova 1073/16
664 91 Ivančice
Czech republic

602 767 818

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode