Reakce na článek ze 17.10.2011 - Slovensku chýba marketing

07.11.2011 12:00

… nebojte sa, chýba i u susedou!  Troufám si tvrdit, že Jack Welch by se nespletl i u jiných států, ale co tedy vlastně v době krize chybí? A jak z ní ven?

Zboříme první mýtus, kdy podle mne slovo marketing znamená hlavně: zanalyzovat situaci, stanovit cíl a cesty k němu v několika variantách a definovat indikátor a podmínky, za kterých je daná cesta platná. A to dělat pořád dokola. Není totiž chybou, dokonce zavřít podnik. Ale v podmínkách, kdy je podnikání ztrátové jde o to, aby celý proces (byť ukončení živnosti) byl ŘÍZENÝ a došlo k poučení a poznání. Na základě toho může být nová aktivita daleko ziskovější a podnikatel pro sebe uchránil to nejdůležitější – chuť to udělat znovu a lépe. Pokud totiž o marketingu uvažujeme jen jako o výzkumu trhu, je to špatný návod na řešení. Navíc často již není prostor, peníze a …

Mýtus druhý – podnikatel = hlava pomazaná a moudrá

Velmi často je podnikatel vystaven paradoxní situaci: z plínek „vychoval“ a vytáhl svoji firmu, velmi dobře rozumí každé pracovní činnosti, ale předtím nikdy nemusel řídit cizí lidi, vždyť rodina mu rozuměla. Když vezmeme souhrn kompetencí manažera 21. století, patří tedy mezi mě:

  1. Obecné rysy osobnosti
  2. Obecné intelektuální nástroje a metody
  3. Obecné manažerské nástroje a metody 
  4. Řízení a rozvoj lidí 
  5. Řízení základních podnikových procesů
  6. Podnikatelské prostředí 
  7. Řízení a rozvoj podniku jako celku 

 

Co s tím? V klidu! Zatím neznám nikoho, kdo by zvládl úplně vše. Navíc sám velmi často tvrdím, že i u vysokých manažerů (nebo hlavně u těchto, zvláště, pokud jsou velmi moudří) je úplně v pořádku, že kombinují SELSKÝ ROZUM a ZNALOST, KDE TO NAJÍT nebo KDO TO UMÍ. Zaměstnávejte chytřejší lidi a dejte jim prostor a podmínky a budete mít čas na to, hlídat si, kam firma směřuje.

 

Mýtus třetí – krizi je přežít u zdi

Možná si řeknete, že logicky si přihřívám svoji polívčičku, ale máme od svých klientů důkazy. Totiž: pokud každý manažer – marketingový neprofesionál, tedy majitel firmy nebo manažer různých TOP manažerských funkcí absolvuje základní stupeň CIMA A, otevřou se mu další obzory a získá neuvěřitelný náskok.

Pozná a bude rozumět tomu:

  • jak se analyzuje minulost pro nastavení strategie
  • jak se dívat na konkurenci a ohrožení, jak je rychleji a lépe najít a včas udělat opatření
  • jaké jsou možnosti hledání nových trhů a nových výrobků
  • jak zlepšit práci prodejců a efektivně zvednout výkon
  • jak se postavit krizovým situacím … a další praktické dovednosti.

Pokud tento marketingový seminář absolvuje proto, aby věděl a zadal svému profi marketérovi nebo marketingově uvažujícímu prodejci, co od něj potřebuje, firma snáze propluje úskalím krize. To zvláště proto, že  marketing je hlavně uvažování a změna postojů v duchu: „Červ musí chutnat rybě, ne rybáři.“

 

Přijďte na ochutnávku nebo nezávaznou konzultaci. Marketing je řešení pro majitele, jak ven z krize.

 

 

Zpět

Kontakt

Ing. Petr Kratochvíl MMC Marketing Management Consulting
Tyršova 1073/16
664 91 Ivančice
Czech republic

602 767 818

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode